We met for a reason.....

Vare sig det är en kompis, en lärare eller en pojkvän kommer denna person att påverka ditt liv. Hur är upp till dej. 
Jag vill välja att tro att jag möter människor av en anledning oavsett om de är något av det bästa som hänt eller en riktig prövning, alltid kommer jag att lära mig något. 
Du behöver inte älska eller tycka om alla i din närhet men du måste respektera dem för den de är. Jag vet hur svårt det kan vara, någon har inte alls samma värderingar som du och allt du gör är att reta dej på personen. Men det är en människa men samma rättigheter som du! 
Varför skriver jag om detta? Jag jobbar med jämställdhet och lika behandling i mitt projekt arbete och läser mycket om ämnet just nu och tycker det är ganska skrämmande. 
För att relatera till ryggen har säkert många av oss någon gång träffat en läkare som inte trott oss eller velat lyssna och verkligen förminskat oss och våra problem. Då måste vi komma ihåg att vi är också har rättigheter trots att vi inte är toppläkare och deras skyldighet är att lyssna och hjälpa. 
Det är en svår balans gång, acceptera människor runt om kring för den de är,  inte trampa på någon och samtidigt stå uppför sig själv för att du har också rätt att vara precis den du är! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: