If you´re afraid of losing then you darent win

När jag hade varit på sjukhuset nån gång för länge sedan, typ efter nåt återbesök, var jag och min mamma inne på en liten väskaffär nån stans runt avenyn tror jag. Där hittade jag en blå väska av mitt favorit märke: Björn Borg.
På den stod ett super bra citat som har lärt mig ett och annat om mig själv. 
- If you´re afraid och losing then you daren´t win.
Hur sant är inte det, hur ska du våga vinna om du inte vågar förlora?!
Jag menar, vinsten är nästan alltid större än förlusten. För ställer man sig frågan: Vad kan jag egentligen förlora så är det oftast inte så farligt, det kanske käns obekvämt eller pinsamt en stund men tänk om du faktiskt vinner, då är det ju så mycket mer värt än det är jobbigt att förlora!
I musikalbranchen och i alla liknande brancher är detta ett vanligt.
Hur läskigt kan det inte vara att gå på en audition liksom?!
Man verkligen bävar för att få ett nej, hur ont det kommer att göra och det blir nästan det enda man kan fokusera på, det neggativa och att prestera. Du glömmer helt bort den positiva delen, att ha kul! Det enda som finns är ett tunnell seende på att göra så bra ifrån sig som möjligt.  
Och visst är det jobbigt att få ett nej, man kan känna sig nerbruten och hopplöst dålig i flera dagar, men tänk på känslan att få ett ja!
Totalt värd känslan att få ett nej, för den positiva känslan är så mycket större, och hur skulle man kunna få ett ja om man inte tar chansen, och riskerar att få ett nej. Det går inte!

Fokusera på det positiva, våga riskera att förlora, det kommer alltid att lära dig något, göra dej till en starkare och mer ödmjuk människa och det kommer att lära dig hur du ska göra för att vinna nästa gång!
Va inte rädd för att förlora, det gör dig inte till en dålig människa, våga vinna! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: