And I remember

Har jag berättat hur sjuuukt tidigt det är att gå upp halv fem någon gång?

Iförrgår åkte jag och min mamma hem från norrland. Vi började på bussen tio i sex på morgonen och klev av sista tåget kvart över tio på kvällen. 
Tänkte att jag skulle uppdatera hela dagen och guida er på vår resa genom detta avlånga land. MEN vad gör jag? 
Jag sitter i lugn och ro och lyssnar på musik på bussen och upptäcker att jag behöver ladda mobilen. Inga problem, laddaren ligger ju i väskan, det fixar jag på tåget. Efter lunch i Östersund kliver jag på tåget, letar upp en plats med eluttag och slår mej ner. Börjar rota i väskan och upptäcker till min stora förskräckelse att laddaren inte är där! Den ligger i det ögonblicken ca. 24 mil bort. Just nu 100 mil bort! Med 10% kvar började jag min tågresa lagom glad. Inte alls faktiskt. 
Inga bilder, inga inlägg, ingenting. Men jag får väll berätta nu att vi hade en fin resa och mellan Sundsvall och Stockholm åkte vi, lägg märke till detta X3000, mycket fina och moderna tåg, de allra nyaste faktiskt!
Någonstans här började man ana att vi varit vakna sedan halv fem och egentligen var välldigt trötat, för allt blev plötsligt så fruktansvärt kul! :D
Väl på tåget mellan Sthlm och Skövde slocknade jag ganska fort. Halv elva klev jag in i mitt rum till min egen säng.
Att denna dag var alla hjärtansdag tänker jag inte ens nämna för det har alla andra redan gjort och jag har inga mysiga bilder som ni kan sitta och vara avundsjuka på, tyvärr! 
 
Igår hade jag körlektion, halv nio. Minns inte när det var så jobbigt att gå ur sängen sist. 
Efter några varv i skidspåret kom en efterlängtad My hit och vi lagade mat och myste med film. Fick också min 18 års present (bilder kommer). 
Idag har jag varit en sväng i Lidköpning, mycket fin stad, klämde jag nyss några varv i spåret. Skönt!
Nu kan jag krypa upp i Soffan och kolla på melodifestivalen. Några bra bidrag i dag kanske?? 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: