Min skolios just nu!

Japp, jag blev rädd för en gris! Nu tänker ni att, ja, grisar kan ju kanske vara skrämande. MEN detta var ingen riktig gris utan en liten lurvig leksaksgris som knallade omkring på golvet utanför en leksaksaffär i ett köpcentrum! Den "Nöffade" lite på mej och jag höll på att hoppa ur skorna! Jaha, nu vet ni det, intressant va?! :D

För ett par veckor sedan var jag på sjukhuset för att titta på mina senaste DT plåtar för att se om något inte stod helt rätt till. Som vanligt är Per lite vag och säger att " Jag kan nog inte se något som ser konstigt ut" "Skruvarna sitter precis som de ska"
Det finns dock en som går väldigt långt in i ryggraden och ser nästan ut att sticka ut på andra sidan, men nej, det är han heeelt övertygad om att den inte gör trotts att det inte riktigt är helt klart på bilderna. Hur som helst har jag och mamma funderat länge på att prata med en annan läkare på ett annat sjukhus, bara för att få höra någon annans åsikt. Vi sa det till Per och det var nog inte på populärt, vi kom ut från hans kontor snabbt efter det ;) hehe.
I alla fall, häromdagen låg ett brev på posten, jag har fått en tid hos Rune. Vet inte hur jag känner inför det, vill egentligen träffa någon på ett annat sjukhus, Per och Rune känner ju liksom varandra så varför skulle Rune ha en annan åsikt?
Skulle dit 19 dec. men då har vi julkonsert med skolan så det gick ju inte så vi får se hur det blir.
Har ganska mycket ont nu för tiden, det liksom sticks och skaver.
Jag vet egentligen inte vad jag vill att de ska göra men jag kan inte gå så här hur länge som helst heller. Vet inte vad jag ska göra!?

Stay Strong!
Puss och Kram Julia


Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej!
Jag råkade klicka mig in här och brukar vanligtvis inte skriva på folks bloggar meeeen… Jag opererades för skolios nästan 10 år sedan av Acke Ohlin (i Malmö). Han är ganska speciell som person men superduktig på det du gör.

Jag är iaf snart 24 år och tänkta att om du har frågor eller sådär så kan du alltid maila :) Min rygg har varit bra hur länge som helst fram tills att jag gick ned en massa i vikt - helt plötsligt buktar en av metallskruvarna ut en bit. Syns från sidan och gör lite ont ibland, men tydligen inget som är värt att operera.

Nåja, god jul iaf :)
Kram, Jessica

2013-12-09 @ 21:09:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: