Sjukhus besök.....Igen

Jag vet inte hur läge jag ska orka.
Efter flera veckors smärta och starka smärtstillande tabletter fick jag en tid hos Per på Sahlgrenska.
 
Okejj, jag har inte velat prata om detta under projektveckorna för det var så fullkomligt underbart så jag ville inte att det skulle förstöra. Ta en citodon och glömma att det existerar. 
Gick på adrenalin och lycka så det funkade ganska bra och jag fick ut såååå mycket av projektet vilket jag redan innan hade bestämt att jag skulle.
Gick inte att blunda längre så nu var jag tvungen att ringa och få en tid. Per kände över ryggen och konstaterade på ca. 30 sek att det sitter en skruv där i området. Vi diskuterade mycket fram och tillbaka, det kändes bra, han tog mej seriöst och förstod att jag inte kan ha det såhär längre. Jag menar innan  min första operation lovade han att jag skulle vara på benen och helt återställd inom ett år. Idag har det gått TVÅ ÅR OCH FYRA MÅNADER. Måste faktiskt säga att jag är besviken. På operationen, på sjukvården på ALLT. Det skulle inte bli såhär!! 
Idag, fem månader efter min andra operation ångrar jag faktiskt att jag gjorde den andra.
Hade jag inte gjort den hade han aldrig upptäckt den lösa skruven, vilket kanske var bra, men han hade heller aldrig bytt ut den och då hade jag troligtvis sluppit denna smärta som är såååå mycket värre än den jag gjorde min andra operation för. Känns jätte onödigt och jobbigt nu. 
Jag förstår hur de resonerar när de inte vill göra ytterligare en operation nu på studs eftersom det är så kort tid sedan sist. Fick iaf tid för uppföljning om några månader och troligtvis skiktröntgen efter det. Sedan får man se vad man vill göra åt det. 
Jag fick ju också höra att det går att ta bort alltihop om det fortsätter krångla och att det faktiskt är det bästa men jag vill verkligen inte det. Har hört om folk som tagit bort stagen och ryggen sedan fortsatt kröka sig, jag vet att det inte är vanligt men det känns inte som om jag vill ta fler risker. Läkarna ser ju också helst att de sitter kvar och förstår hur jag tänker. 
 
Så okejj vi har fattat, skruvarna kanske inte vill vara där inne.
 


Kommentarer
Postat av: linda

hej! :)
usch vad tråkigt att läsa att du har så ont! Och att det blev så mycket problem efter operationen! :( Hoppas verkligen att det blir bättre för dig! <3

Jag har också skolios och har mycket problem med värk och har bla testat citodon :) Men får utslag av den haha ;) Jag har haft korsett i sex år och nu ska jag till sjukhuset i mitten på april för att bestämma om jag ska opereras eller inte! Har två krökar som ligger runt 40 grader! :)

Hoppas verkligen att det löser sig för dig!

styrkekram!

Svar: Tack!Ååå, nervöst? Vad hoppas du på?

Kramar!
Skolios flickan

2013-04-03 @ 23:21:24
URL: http://www.livetmedlinda.blogg.se
Postat av: linda

sv: så lite så! <3

Jag hoppas på operation av hela mitt hjärta! för jag orkar inte gå med denna ständiga värk längre. Har gått såhär i mer än 2 år och testat sjukgymnastik och olika tabletter och träffat olika läkare! :) Och jag känner att det enda som finns kvar nu är op liksom! Vet också att jag skulle må bättre av en rakare rygg psykiskt! Så jag hoppas på det! :)

Jag tycker att det är jätte bra att du och Julia skrev brev :D det gjorde jag till min läkare på akademeiska och det blev bara positivt :D

kram! <3

2013-04-05 @ 23:07:38
URL: http://www.livetmedlinda.blogg.se
Postat av: Julia- Om vägen till att bli sjuksköterska

<3

2013-04-08 @ 15:20:49
URL: http://sskjulia.blogg.se
Postat av: Anna

Så tråkigt att du haft mycket besvär efter operationen. Jag själv har skolios på ca 45-47 grader och skulle ha opererats för några år sedan, men ångrade mig. Nu känner jag att operation kanske är nödvändig, eftersom ryggen inte fungerar riktigt som den ska längre!

Hoppas du blir bättre snart och att du ska slippa ha ont!

Svar: Jaa, det har är både tråkigt och jobbigt! Min krök var ca 52 grader när jag opererades. och det gjordes mest för att jag skulle slippa framtida besvär :S Hur gammal är du?
Tack för att du hör av dej, jätte kul :)
Kram
Skolios flickan

2013-04-18 @ 10:21:28
URL: http://eksphoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: