Lack sjukling

Ursäkta, men jag måste börja med att lacka lite!! På riktigt! Jag tar ledigt från skolan dag efter dag så jag kan åka till Sahlgrenska, på senare tid var tionde dag. Träffade per, fick antibiotika + en ny tid för att HAN ville se det när antibiotikan var slut. Kommer dit i fredags och får träffa Christian, inget fel på honom men vad hände med att per ville kolla!? Jag blir så fruktansvärt irriterad! Snälla, man känner sej jätteglad över att han som gjort operationen har sett såret och att han vill se det igen så det verkligen läker som det ska nu, man har förberett sig på att träffa honom och har några frågor. Så får man inte det!
Jag var så sur att alla frågor fastnade i halsen, han bytte plåster, gav mej en ny kur antibiotika och gick! Frågade sköterskan lite lagom irriterat varför jag inte fick träffa per när han själv hade sagt att jag skulle få det och det stod på kallelsen. "Eh.... Jag vet inte, ska kolla" får se kallelsen. " det måste ha blivit nåt fel i bokningen" aha visst! Ja vad skulle vi göra, bara att åka hem igen då. När vi sitter på spårvagnen ringer pappas telefon, sköterskan ville prata med mej. Hon såg att jag var arg och ledsen på hur det blev så hon hade ringt till per och berättat att jag varit där. Han var positiv till att det såg mycket finare ut och att jag fick mer medicin. Han sa också att det måste ha blivit något fel när de bokade tiden. Okejj fine! Sånt händer, jag ville veta vad per tyckte, det fick jag nu så nu behöver jag inte vara så lack längre :) tack till sköterskan i stället som tog tag i situationen och ringde och frågad Per vad han tyckte och förstod att jag tyckte det var jobbigt att inte få träffa min egen läkare som har haft koll på det.

Vaknade och var lite sjukling igår :( ont i halsen och jätte trött! Medicinen tar bort alla dåliga bakterier men den kan ju tyvärr inte sortera så att den tar bars de dåliga utan den tar även de som ska skydda mej från andra sjukdomar. Jaja, såret blir bra och det är det viktigaste även om jag måste vara lite förkyld på kuppen :)
Men nu måste halsen skärpa sig för i morgon är våran första julkonsert och jag ska sjunga solo!!! :D längtar



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: