Tid

Vi pratade om tid idag i skolan typ hur man hade börjat mäta tid från början och varför. 
Då började jag fundera. Idag känner jag mej vääääldigt trött och lite tom men samtidigt glad på nåt vis. Har varit på nattkamp i helgen, en tävling på natten. Man går typ en mil och sedan sover man i tält under den lilla tidsom är kvar av natten.  
Efter att jag åkt buss, gått en mil och sedan sovit i ett tält på ett liggunderlag i -3 grader strejkade min rygg ganska ordentligt! Hade som tur var en tablett med mig men jag blir ju tyvärr lite skakig och illamående av dem, men det är viktigt att bryta smärtan snabbt! 
Sjukt kul helg iallafall och här började mina funderingar. 
När man ska göra nåt roligt, man längtar till något eller väntar på att något ska hända så är det ju verkligen det enda man kan tänka på vilket gör att man missar massa andra roliga saker som man inte lägger märke till medan man längtar. Så gör jag iaf, inte bra tror jag?! Jag missar ju lite av livet då ;) det jag tror att jag får ut av detta är att jag inte ska fundera så mycket utan leva lite mer i nuet och ta saker som de kommer, de roliga sakerna jag längtar till kommer ju tids nog ändå hur jag än bär mig åt :) 

Stay strong! 
(De va 250 dagar till studenten i helgen, det firade vi med utgång och rocktema i onsdags :D)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: