The bad guy?!

Som flera av er säkert känner till så skrev jag och Julia Sundström brev till våra läkare på Sahlgrenska. Vi tänkte att vi skulle skriva hur tacksamma vi faktiskt är för att de har hjälpt oss flera gånger om.
Jag tror inte att det är så många som faktiskt visar sin uppskattning. Det kan vara jätte svårt när man är på sjukhuset och det kan vara jobbigt i sig, då blir läkaren lätt "the bad guy" som kommer med jobbiga besked om operation, korsetter osv.
Men tänker man ett steg längre är det också dem som hjälper oss att må bättre och de gör allt de kan för att vi ska bli bra.
Jag menar jag är opererad två gånger och har precis varit inne för smärta ytterligare en gång och fortfarande försöker de hjälpa.
Så vi tänkte att det nu var dags att faktiskt tala om detta för dem. så vi skrev brev och skickade bilder på oss. Hoppas nu bara att de minns vilka vi är och att de blir glada.
Vi skickade också brev till en utav sköterskorna där, hon som bla. svarar i telefonen när man ringer till skoliosenheten.
Hon är alltid jätte trevlig och det känns verkligen som hon alltid vill vårat bästa när vi ringer och gnäller över smärta eller behöver hjälp med andra saker vilket vi tyckte att hon skulle få veta!! :D

Kändes dock lite ironiskt att Julia la breven till våra läkare om hur glada vi är att de har hjälpt oss att bli bättre i ryggen och slippa smärta osv. samma dag som jag åter igen sitter inne hos Per och klagar över typ värre smärta än någonsin ;) Hehe.
Jaja, så kan det gå. Är ändå glad att jag är rak i ryggen nu så att jag förhoppningsvis slipper problem i framtiden när detta är över :)


Kommentarer
Postat av: Julia och Hazal- Skoliosbloggen

Så sant! <3

2013-04-08 @ 11:28:35
URL: http://julhaz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: