One door of happines

"when one door of happines closes another opens. But often we look so long at the closed door that we don´t see the one wich has opend for us"

Jag kan ju berätta att jag faktiskt provade något nytt i lördags. Nämligen en rätt kallad surströming. Detta har man hört mycket om, hur vidrigt det luktar, hur vidrigt det smakar, hur gott det är osv. Jag åt detta hos en kompis och när vi kom in i köket luktade det inte så farligt ändå.... "det blir nog inte så hemskt detta ändå" tänkte jag optimistiskt. Fisken rensades och lades på min talrik. Tunnbröd gjordes i ordning med diverse tillbehör, tomater, lök och potatis. En liten bit fisk placerades sedan i ett hörn. Lukta, titta lite snett, lägg gaffeln emot, slicka av, ingen smak. Nä, här måste bitas, gör det bara 1 2 3 " toaletten ligger runt hörnet" Ååå tack så mycket för det då. Jag skulle precis hugga in när denna kommentar kommer från pappan i huset. Nåja, trots varningar tog jag nu ett bett av fisken. Den lyckades åka ner i magen, men nätt och jämnt. Nä hörrni det gör jag inte om. Det smakade ruttet, unket, beskt, inte bra helt enkelt. Jag tog två tuggor av denna fisk innan jag hade fått nog. Trotts denna lilla mängd smakade hela munnen unket ett bra tag efteråt. Det var mitt första möte med surströmingen och jag hoppas att våra vägar slipper korsas igen ;)

Dagens utmaning: Ge beröm och godkännande till dem som förtjänar det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: