Löpträning på G!

Efter en super mysig och trevlig men kall Valborg igår kände jag att en ordentlig löprunda var på sin plats! På gymmet har de löpträningar i grupp. Ett hett tips om du gillar att springa och vill ha lite extra motivation och gillar att bli pushad att ta i och hålla ut "bara liiiite till!!" Helt underbart enligt mej!
Började med lätt uppvärmning och fortsatte sedan med löpning varvat med styrketräning och intervaller.
Jobbigt? Jaaaa!! Men så skönt efteråt. Hitta något som verkligen motiverar dej som du kan tänka på när det känns som jobbigast. Jobba alltid utefter dej själv, gör ditt bästa och försök att inte jämföra dej med andra. För du är du och DU är GRYM precis som du är. Glöm inte att påminna dej själv om det ibland. Har du gjort nåt bra, säg det till dej själv precis som du säger till en kompis när hon/han gjort nåt bra.
För mej funkar löpning jätte fint och det är jag så glad med eftersom det är den träningsform jag trivs bäst med efter dansen.

Älskar inspirerande och motiverande texter!



Kommentarer
Postat av: Italygirl

hejsan!
Råkade på din blogg och läser nu att du är stelopererad o springer..? :)
Ska själv opereras väääldigt snart o är en som älskar träning! jag undrar lite hur snabbt efter din op kunde du börja träna/springa?
rätt kul när jag läste om dig kände jag igen mig lite ^^ är själv musikgalen o spelar en massa o sjunger :P För att inte tala om att våra bloggar ser likadan ut haha
kram!

Svar: Hej!Vad kul att du hittat hit :) ska kolla in din blogg också!
Om du vill får du gärna maila till mej om du har fler frågor inför din operation eller så :)
Jag är opererad två gånger och löpningen är som med allt annat. det känns annorlunda och konstigt i början och man måste ta med i bereäkningen att man innte på långa vägar är så stark som man var innan operationen utan det krävs en del träning. Man känner av andra muskler och det kan vara bra att ha ett program från en sjukgymnast som man kan göra för att stärka upp de myckler som varit svaga. Du kommer troligt vis ha ont i musklerna kring ryggraden den första tiden innan de hunnit vänja sig vid allt det nya.
Kan inte säga på rak arm hur snabbt jag började träna eftersom jag hade mycket ont efter min första operation. Men lite lätt löpning och PROMENADER (jätte viktigt och bra) började jag nog med efter ca. 9 mån. Då sa de att läkningstid var ett år. Vet inte hur lång tid de säger nu. Hoppas allt går bra för dej och du får gärna höra av dej om du undrar nåt :) Styrkekramar Julia
[email protected]
Skolios flickan

2013-05-11 @ 20:18:07
URL: http://italygirl.blogg.se
Postat av: Italygirl

Jo de har sagt ett år till mig oxå :P Tack för ditt fina svar! Ska defenitift höra av mig om jag har fler frågor ^^
skolioskramar! :)

2013-05-12 @ 10:14:49
URL: http://italygirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: