Vill inte bli som jag var!

Gick av bussen ut i den kyliga höstmorgonen. Kände mig trött, ledsen, deprimerad och inte alls på humör för något, mest bara för att återvända hem till den varma, trygga sängen.
Operation nummer 2......
Låg och grät var och varannan kväll, var aldrig riktigt glad, det fanns alltid något annat i tankarna. För jag var rädd, jo, det var faktiskt så, jag var rädd på riktigt. För vad som skulle hända efter,  för hur det skulle kännas och framför allt själva ingreppet.
Ångest attackerna duggade bara tätare och tätare för varje vecka som gick och jag vill inte tillbaka dit!
Jag vill inte bli som jag var!!

Finns ingenting i mitt liv just nu som jag är redo att förlora igen.

Inför förra operationen var jag rädd för allt som jag inte viste någonting om, tankarna snurrade i ett.
Denna gången känner jag mycket mindre sådan rädsla för jag vet hur det kommer att gå till. Däremot är det otroligt jobbigt psykiskt att tvingas att gå igenom det igen. På nytt se alla chanser försvinna bort ännu en gång. Tvingas avstå från saker som dans, teater och musik som jag ganska nyss kommit tillbaka till efter förra gången.
Jag blev stark under sommaren. Men blev jag tillräckligt stark för att orka se det som jag tycker allra mest om att göra flyga ut genom förstret för andra gången??

HOPPET <3



Kommentarer
Postat av: Julia och Hazal- Skoliosbloggen

Fina, det kommer gå så bra så <3 Tänk på att detta är en lättare operation, du kommer inte att känna dig lika hjälplös denna gång! Det kanske kan hålla modet uppe <3

Svar: Tack för din omtanke, skönt att ha någon med sig denna gång! Försöker vara positiv och se att det kommer att bli bra efteråt, inte alltid så lätt dock ;) <3
Skolios flickan

2012-09-20 @ 21:20:00
URL: http://julhaz.blogg.se
Postat av: Jessika

Du är också starkare än va du själv kan se, att bryta ihop och sen komma igen så som du gjort är ootroligt starkt! Du är underbar på alla vis! :) <3

2012-09-25 @ 21:06:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: