4 timmar-det är ganska länge!

I slutet av veckan var jag betydligt piggare och jag orkade till och med sitta upp under halva lunchen, jag pysslade med lite pärlor och målade gipsfigurer med fina färger. Dagen jag skulle åka hem skulle min läkare (Per Wessberg) kolla så att allt var okej, jag skulle röntgas och skrivas ut. Vid fem tiden på kvällen va allt klart och bårbilen hade äntligen kommit. De hämtade mig och rullade ut mig genom den nu välbekanta koridoren. Alla sköterskor kom ut och sa hejdå och önskade lyckatill. Det som jag hela dagen längtat så efter blev nu lite vemodigt och sorjligt. Alla hade varit så otroligt snälla och vänliga och de stöttade mig hela vägen och nu skulle jag stå på egna ben och klara vardagen själv.
Jag rullades genom alla tomma koridorer ner till parkeringen där sjuktransporten väntade. De tog inte en sjuktransport från sjukhuset i Göteborg utan de skickade en från Skövde (där jag bor). Därför passade de på att ta en patient till när de änd skulle åka. Så jag åkte hem med en äldre kvinna från Grästorp så jag fick åka vägen via Grästorp till Skövde vilket är en RIKTIG omväg!! Det tog nästan fyra timmar istället för ca en och en halv.
Väl hemma hade pappa lagat lax, efter att jag lyckats få i mig lite somnade jag gott i min egn säng.......
Kramar på er!




Kommentarer
Postat av: Julia och Hazal- Skoliosbloggen

Åh gud vad segt att du fick åka så länge:O kram<3

2012-03-18 @ 21:27:09
URL: http://julhaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: