Dagarna innan

Dagarna innan jag opererades var jag välldigt orolig och rädd. Jag var inte i skolan alla dagar, för orkade bara inte. När jag skrevs in på sjukhuset fick jag veta hur allt skulle gå till, jag fick prata med en narkossköterska. Min största rädsla var att bli sövd. Men alla var jätte snälla och väldigt förstående.
Vi hämtade alla hjälpmedel som jag skulle behöva efteråt och det var så svårt att förstå att jag skulle behöva dem snart. Jag som var så självständig!
Två dagar innan operationen var man tvungen att ducha i en tvål som gjorde att huden blev helt fri från bakterier, den luktade konstigt och huden blev aldeles torr och kliade. Sista duchen var kvällen innan operationen och då ville jag bara springa därifrån för jag var ju inte sjuk!! Men jag lugnade mej och fick en tablett så jag skulle kunna sova. Men jag sov inte så mycket den natten.......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: